אתר חדש 20/02/2012
באם רואים חדשה זו, סימן שהאתר רץ מהשרת החדש

משלחת 2006 29/09/2006
ב5 השנים האחרונות מתקיימת בחודשי הקיץ נסיעה לאוסטריה, הונגריה וגרמניה שמטרתה לאחד ולשלב את כל הפעליות שמתקיימות במסגרת העמותה, ובראשה איחוד בני נוער ערבים עם בני נוער יהודים וחיזוק הדו קיום בינהם, ביקור באתרים היסטורים ופגישות עם אנשים ממקומות שונים בעולם וחשיפה לתרבויות שונות ובנוסף, משחקי כדורגל בין בני נוער וביקור באיצטדיונים ידועים.
חיזוק הדו קיום:-
נבחרו למשלחת במיוחד בני נוער ערבים ויהודים כי הם הקבוצה המייצגת את העתיד והדור הבא, והם אלה שמסוגלים ליצור שינוי בחברה.
בתחילת הנסיעה היו הרבה דברים נסתרים ולא מובנים בדעות של חברי הקבוצה בקשר ליחסים בין הערבית והיהודים בישראל ובמיוחד בתקופה של מלחמת לבנון. ובדרכנו לשדה התעופה, ניגש אליי אחד מחברי המשלחת ושיתף אותי בדו שיח שהיה עם חברו בהקשר של נסיעתו עם קבוצה של בני נוער ערבים וכי היותנו חסרי סבלנות, פגיעים וכועסים עליהם(היהודים) על כך שהם לקחו מהם את האדמה וכו', וכשהבהרנו את הנושאים ,דעתינו השתנתה ב180 מעליות ומצאנו שכל הדעות הפוליטיות המורכבות והחסומות והבלתי נתנות לשינוי אכן ניתנות לשינוי באמצעותינו, אנחנו הבני נוער, ומצאנו שבכל הבועה הפוליטית סביב הנושא, נמצאים אותם בני נוער החיים את חייהם בכיף ובשמחה ומקבלים את בני האדם בהיותם בני אדם ללא שום קשר לאום, לדת ולצבע העור.
ומתחילתהנסיעה ועד לסיומה, המשפט הזה הוכיח את עצמו כל פעם מחדש בכך שכל חברי המשלחת היו הכי מגובשים שיש המון דברים שהיו לא מובנים משני הדדים קיבלו את תשובותיהם והתבהרו בצורה הכי אמיתית שיש. טיילנו,צחקנו, אכלנו וישנו ביחד ועשינו חיים וחזרנו החברים הכי טובים.
ולסיכום אני חושבת שעצם הידידות והנאמנות שנוצרה ביננו תפתור את כל הבעיות החברתיות ותשנה את העולם כמו שיש פתגם סיני שאומר שהדרך לפיסגה מתחילה בצעד הראשון!

ביקור באתרים היסטורים וחשיפה לתרבויות שונות:-
ביקרנו במקומות מיוחדים ומרהיבים ביופים ואזכיר חלק מהם:-
*ביקור בארמונות יפים וקדומים כמו ארמון שימברום(shimbrom) שהתאפיין בגנים גדולים והצבעונים ומלאי פרחים וירק.

*ביקור במנזרים עתיקים וחשיפה למידע היסטורי על אופן הלחימה, וראיית מדי הלחימה והנשקים הקדומים ומקומות המסתרים שנהגו להסתתר בהם בזמן מלחמות , כלי אוכל ומיטות קדומים ונוהל החיים הפרטיים של המלכות והמלכים שחיו שם ,השטיחים העשויות מפרוות דובים וכו'...

*מוזיאון הטבע הגדול ביותר באוסטריה, וראיית חיות מוזרות שלא תיארנו לעצמנו שיצורים כאלו קיימים, חיות ים במימדים עצומים ,אבנים וקריסטל מכל העולם, כל סוגי הציפורים, הזוחלים וחיות הבר שאם נצפה בנשנל ג'אוגרפיק 24 שעות לא נראה אותם.
ובנוסף, ביקרנו בבית של מוצרט ואפילו ראינו את שערותיו ויצרותיו המקוריות שנכתבו בכתב ידו.

*ביקור בטירות: מן המקומות הכי יפים היו הטירות כי הם ניצבים במקומות גבוהים המשקיפים על כל האזור. ובביקורינו ראינו בגדי לחימה קדומים, אופן ענישת חיילים ומקומות מסתור .

*ביקור במפלים: אחת החויות הכי יפות היתה ביקור במפלים. הלכנו בשביל כשהרים היו בננו , ומתחתינו היה נהר ומפלים והיינו גם נכנסים לתוך ההרים וזה היה מדהים.

*ביקור במנהרות: מנהרת המלח וומערת הקרח: ביקרנו באחת המנהרות המלח הכי ידועות באוסטריה ובה נחשפנו לסיפורים מרתקים שהיו שם ואופן היוצרת המלח וכו'.
ובנוסף ביקרנו במערת הקרח והרגשנו מזה -40 מעלות למשך 40 דקות הליכה בתוך המערה.

משחקי כדורגל:- נהגנו לשחק כדורגל עם בני נוער שכונתים ואף יצא לנו לשחק עם אחד מהשחקנים הידועים בארץ מר רפעת טורק ובנוסף ביקרנו באיצטדיון ארנה שבמינכן וזכינו לראות את חבריי ההלבשה של השחקנים המלתחות, החדרים האחורים, אולם העיתונאים הידוע והמגרש הענק המכיל 60 אלף מושבים וכמו כן גם כסאות הVIP והמדליות המוצגות בכניסה עם שחקני כדורגל מפורסמים.
הביקור באיצטדיון זה נטע בנו את האמונה שנבחרות מישראל יזכו לשחק באיצטדיון זה.

ולסיכום:- המשלחת היתה מקיפה את כל המידע והאתרים ההיסטורים שהעשירה אותנו במידע חדש ונחוץ. נחשפנו למקומות חדשים ויפים, נופים מרהיבים ועוצרי נשימה שילדים שלא יצאו לחו"ל וגם מי שהיו לח"ל התפלא והתפעל מהם. נחשפנו גם לתרבויות שונות וחדשות שלא ידוע אם אי פעם נזכה לראותם שוב.
ותודהענקית למייסד המשלחת אדון רפעת טורק שגרם לנסיעה להתנהל באופן הכי טוב שאפשר:מושקעת, יוקרתית, מסודרת ומקיפה את המקומות, המידע, ההדרכות המעניינות , ונתן לנו את ההיזדמנות החד פעמית לשהות את 10הימים הכי יפים בחיינו.

נסיעה לאוסטריה 2006 03/08/2006
הנסיעה לאוסטריה בשנה זו תחול בין התאריכים 10.8 - 20.8 .
משתתפי המשלחת :

9. דניאל זגר.
10. טל מיבלט.

---------------------------------------------------------------------------
העמותה זה שנים מוציאה ילדים ערבים ויהודים ביחד למשלחות , בכדי לחזק את הקשרים בין 2 המגזרים , בשל האמון המלא של העמותה בקשרים אלה , ולכן מידי שנה מזמין יושב ראש העמותה קבוצת ילדים יהודים .

המשלחת תהיה בעיקרה באוסטריה(בעיר ווינה וזלצבורג) ,כמו כן נבקר בבודפשט שבהונגריה , ומינכן שבגרמניה.

פרטים נוספים בקרוב ...

תרומה מחברת פומה ! 03/08/2006
בתאריך 3.8.06 פנה יושב ראש העמותה רפעת טורק לחברת פומה בבקשה לתרומת ציוד ספורט למשלחת והם נענו בחיוביות, החברה המובילה לאיבזרי ספורט , בגדים , ונעליים תרמו לעמותה בגדים , כדורי רגל , ותיקים לכל חברי המשלחת כבמידי שנה .

אנו מודים לישראל ואבי שפר על התרומה הנכבדה שמילאה אותנו אושר רב על זה שיש אנשים שאכפת להם ממה שקורה כאן ומוכנים לתרום כדי לשקם ולגרום לילדים אושר רב.
תודה לכם.

צוות וידאו 2006 24/06/2006
צוות זה הוקם כדי להעביר מסר חזק וברור דרך העדשה של המצלמה לצופים .
הצוות עוסק לרוב ביצירת סרטים על המצב ביפו , כך שיהיה ניתן לזהות את שורשי הבעיות הקיימות בחברה היפואית , ולהעביר אותן לצופים ,בכדי לעורר את התושבים למצוקתם בתקווה להתחיל בלפתור אותן.

האחראים על פרוייקט זה הם קבוצה של צעירים מיפו , שתוך שיתוף פעולה ותאום מלא בינהם , מעבירים מסרים דרך העדשה לצופים יושב ראש העמותה רפעת ("ג'ימי") טורק , צירף את חברי הקבוצה לפי היכולות והכישורים שלהם בתחום הקולנוע , ומספק להם את כל ציוד העריכה הנחוצים בהפעלת הפרוייקט.

צוות הוידאו :

מוסא חמאד
פאדי חמאד
מרי וקילה
פאדי אדריס
רים וקילה

בין הנושאים אשר יעסוק בהם צוות זה הם :

1. סרט תעודי על מדרון יפו .
2. השאלה " למה יפו נראית כזאת עכשיו ?"
3. סיפורו של נרקומן אשר נגמל לאחר 30 שנה של שימוש.

ועוד דוגמאות שונות ומגוונות ....

נסיעה לוינה 16/06/2005
כבשנים קודמות גם השנה נאותה עיריית וינה להזמין קבוצת ילדים להתארח בעיר למשך עשרה ימים. הקבוצה תצא ב- 7 באוגוסט ותחזור ב - 18 באוגוסט.

בימים אלה שוקד רפעת טורק , יו"ר העמותה, על ההכנות לקראת הנסיעה לוינה ודואג לגיוס תרומות למימון כרטיסי הטיסה. כבשנים קודמות, הכרטיסים מסובסדים על ידי העמותה באופן מלא.

מחשבים 16/06/2005
העמותה שמחה לבשר שמהלך השנה האחרונה עלה בידה לרכוש מחשבים נוספים. כיום ישנם ברשות העמותה 15 מחשבים המשמשים את הילדים ללמידה, העשרה, וגלישה באנטרנט. השימוש במחשבים נעשה בליווי צוות הדרכה המסייע בהקניית הכלים הדרושים לעבודה על מחשב.